8 Eylül 2013 Pazar

İyi Bir Anahtar Kelime Listesi Nasıl Oluşturulur? | OnlinePazarlama.co

1- Reklamını yapacağınız firma ya da marka ile ilgili ana kategori ve alt kategorilerin bir listesini çıkartın. Daha sonra bu kategorilerle eşleşebilecek kelime öbeklerini sıralayın.


Gittigidiyor.com’u baz alalım. Bu e-ticaret sitesi için Elektronik bir ana kategori, Bilgisayar ise onun alt kategorisidir. Bilgisayar arayan potansiyel müşterilere ulaşabilmek için, müşteri gibi düşünüp onların bu ürünlere ulaşmak isteyeceği kelime ve kelime öbeklerini tahmin etmeniz gerekli.


Conversion birinci önceliğiniz ise, reklamlarınız için spesifik anahtar kelimeler seçmeniz yerinde bir adım olacaktır. Spesifik anahtar kelimeler, ilgisiz aramalardan minimum etkileneceğiniz anlamına gelir. Bu durumun dezavantajı ise oldukça sınırlı bir kitleye ulaşabilecek olmanızdır.


Önceliğiniz siteye trafik çekmek ve olabildiğince fazla kişiye ulaşmak ise (marka bilinirliği yaratmak) daha genel kelimelerden oluşan bir liste oluşturmanız sizin google adwords için iyi olacaktır. Fakat genel ios oyunlar kelimeler oldukça fazla kişiye ulaşmanızı sağlamakla birlikte, işletmenizle ilgili olmayan sorgularda da reklamlarınızın tetiklenmesine yol açıp potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı zorlaştırabilir. Bunlarla birlikte jenerik kelimelerin aranma hacimleri ve rekabet düzeyi yüksek olduğundan bu kelimelerde ödemeniz gereken cpc’ler genellikle spesifik kelimelere nazaran daha yüksek olacaktır.


Kitap sattığımızı varsayalım. Kitap jenerik kelimesi ile oldukça fazla kişiye ulaşabilir ve sitemize çekebiliriz. Fakat kitap aramasını yapanlar, satın almak google reklam vermek dışında kitap okumak, kitaplarla ilgili bir makale, nasıl kitap yazılabileceğini anlatan bir yazı gibi çok farklı şeyler de aratıyor olabilirler. Bu yüzden potansiyel müşterileri kaçırıp bizimle ilgisiz arama yapanlara ulaşma riskimiz de fazladır.


Satış odaklı düşünüyorsak, Stephen King’in son kitabı, ucuza kitap al, kitap gizli kamera satın al gibi spesifik kelimeler conversion‘a akıllı telefon ulaşmamızda daha emin adımlarla ilerlememizi sağlayacaktır.


Bütün anahtar kelimelerin tek bir reklam grubunda yer android tablet alması optimizasyon internet reklam ve performans açısından büyük tehlike oluşturacaktır. Kalite puanı ve kelime performansındaki en önemli unsurlardan birisi doğru müşteriye doğru reklamı göstermek ve aynı şekilde doğru landing page‘e düşmesini sağlamaktır.


Kadın gömlek ve erkek gömlek kelimelerinin aynı reklam grubunda yer aldığını düşünürsek, ne bu kelimelere  özgü bir reklam metni yazabileceğinizden, ne de bu sorguları doğru landing page‘lere yönlendirebileceğinizden söz edebiliriz (anahtar ttnet başvuru kelimeye url mobil uyglamalar atamadıkça).


Doğru olan ise erkek gömlek ile ilgili kelimelerin bir reklam grubuna (bu kelimelerde kendi içinde gruplandırılmalıdır. Spor erkek gömlekler bir gruba, klasik erkek gömlekler ayrı bir gruba gibi), kadın gömlek ile ilgili kelimelerin ise ayrı bir reklam grubuna yerleştirilmesi, bunlara özgü google reklam reklam metinlerinin hazırlanması ve bu metinlere doğru url’lerin atanmasıdır.


Google Adwords kuralları gereği hesabınızda en fazla 5 data kurtarma milyon anahtar kelime bulunabilir. Her reklam grubu için ise bu rakam 20.000 ile sınırlıdır. Ancak çoğu zaman reklam grubu başına 10 ila 20 arası anahtar kelime yeterli adsl başvuru gelmektedir. Google Adwords’ün ilgili sosyal oyun seçimle birlikte hatalı ve çoğul yazımları otomatik olarak tetiklettiğini de web tasarım düşünürsek, hedef odaklı iki ya da üç kelimeden oluşan kelime öbeklerinden oluşturacağınız listeler yeterli mobil oyun gelecektir.


Reklam gruplarınıza her kelimeyi eklemektense optimizasyonunu rahatlıkla yapabileceğiniz sınırlı sayıda ama conversion odaklı kelimeler eklemek bilgisayar programı sizi hem gereksiz maliyetlerden kurtaracak hemde CTR hedeflerinize daha kolay ulaşmanızı sağlayarak kalite puanınızı yükseltecektir.


Google Adwords Keyword Tool


Google Keyword Planner





Your email:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder