8 Eylül 2013 Pazar

Gamescom Köln 2013, Uluslararası Interaktif Oyun Ve Eğlence Fuarı | Durustsengel

Dünyanın en büyük interaktif eğlence fuarlarından Gamescom kapılarını açıyor. Almanya’nın Köln kentinde 25 Ağustos’a kadar devam edecek olan fuarda, en yeni bilgisayar ve video oyunları görücüye çıkacak.


Nihat Halıcı tarafından hazırlanan programda, 15-19 Ağustos tarihleri arasında Köln’de düzenlenen Gamescom fuarından izlenimlere yer veriliyor, oyunda öne çıkan trendlere göz atılıyor. gizli kamera (28.08.2012)


Video ve bilgisayar akıllı telefon oyunlarını içeren sanal eğlence sektörü, Gamescom’da buluşuyor. Köln Fuarı’nın Genel Müdürü Gerald Böse, bu yılki fuardan beklentilerin çok ttnet başvuru büyük olduğunu belirtiyor. Böse bunun web tasarım nedenini şöyle açıklıyor: “Gamescom tarihinde ilk kez 140 bin metrekarelik fuar alanı tamamen kiralandı. Yaklaşık 40 ülkeden 635 firma 400’ün üzerinde yeni ürün tanıtacak.”


Bilgisayar oyunları branşı, tam da bu 400 yeni ürünün satışları artırmasını umuyor. mobil uyglamalar Zira prömiyerini yapacak bilgisayar oyunlarının oranı, bir önceki yıla göre yüzde 20 oranında artış gösterdi. Branşın da bu gelişmeye acil ihtiyacı vardı. Zira yılın ilk yarısında satışlar beklenenin de altında olmuştu. Özellikle bilgisayar ve video oyunlarının satışlarında yüzde internet reklam 3,5’lik bir düşüş yaşanmıştı.


Alman bilgisayar programı İnteraktif Eğlence Yazılımı Üreticileri Birliği’nin (BUI) Başkanı Maximillian Schenk, Gamescom ile bu açığın telafi edilmesini umuyor. Schenk “Gamescom’da tanıtılacak ve mobil oyun bu yıl piyasaya çıkacak yeni oyunların sayısı gerçekten büyüleyici. O nedenle çok iyimseriz. Özellikle konsol, bilgisayar ve mobil cihazları içeren oyun pazarı, Gamescom sayesinde güç ios oyunlar kazanacak ve yılın dördüncü çeyreğinde hızla büyüyecek” şeklinde konuşuyor.


Uzmanlar, satışların gerilemesinin sebebinin yakında yeni nesil oyun konsolların piyasaya çıkacak olmasına bağlıyor. Zira yeni donanımı bekleyen tüketici, hâlihazırda piyasadan elini çekmiş durumda.


Sonbahar ve kış aylarında yeni nesil üç oyun konsolunun piyasaya sürülmesi bekleniyor. Ve tabii bunlara uygun birçok google reklam yeni oyunun da. Geçmişten farklı olarak yeni oyunların çoğu, hem eski nesil hem de yeni nesil konsollarda kullanılabilecek.


Maximillian Schenk, Almanya pazarı için şunları kaydediyor: “Eski konsollardan yenilerine geçiş sürecinde, hiçbir ülkenin pazarı, Almanya’da olduğu kadar güçlü değil. O nedenle sürüm ve satışlardaki düşüş, beklenenden daha az. Bu da bizi iyimser kılıyor.”


Dijital eğlence pazarının iki ayağı bulunuyor. Bunlardan birini bilgisayar, konsol ve mobil cihazlar için hazırlanan oyunlar oluşturuyor. Bu oyunlar yetkili bayilerden google reklam vermek satın alınabiliyor ya da internet üzerinden tablet bilgisayar ya da akıllı telefonlara yüklenebiliyor. Pazarın diğer ayağını ise giderek daha fazla tercih edilen internet oyunları oluşturuyor.


Alman bilişim derneği BITKOM’un verilerine göre, Almanya’da yaklaşık 25 milyon kişi bilgisayar google adwords oyunları oynuyor. Bunların çoğu, oyunları tablet bilgisayar ve mobil cihazlar üzerinden oynuyor.


2013 yılının ilk yarısında Almanya’da yaklaşık 35 milyon bilgisayar oyunu satıldı. Pazara yeni sürülecek ürünlerle bu rakamın yılsonuna kadar data kurtarma yaklaşık sosyal oyun 77 milyonu bulacağı tahmin ediliyor. Bilgisayar oyunları branşının 2013 yılında sadece Almanya’da yüzde 3,5’lik bir büyüme ile 1 milyar 900 milyon euro ciro yapması bekleniyor.


Almanya bu büyüme ile dünya bilgisayar oyunları pazarında Fransa’nın ardından 5’inci adsl başvuru sırada geliyor. ABD, pazarın lideri olarak kalmaya devam ediyor. Yıllık 14 milyar ciro hacmine android tablet sahip ABD pazarını, Japonya, Güney Kore ve İngiltere takip ediyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder